Jumaat, Julai 03, 2009

apa mok jadi tok?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Syukur ke hadhirat ILAHI, selawat dan salam keatas junjungan besar Nabi Muhammad Sallallah Alaihi Wa Salam serta keluarga



Salam. Di tengah-tengah kekecohan KITA kinek tok, KITA sik harus lupa pada penderitaan dan juak keperitan umat Islam di luar sana. mungkin sedikit iklan dapat pake menyedarkan KITA?

entahlah...










Keamanan sik akan pernah dapat dicapai tanpa ISLAM, yakinkah dengan multi-rasional, perpaduan kaum, kemewahan ekonomi, pembangunan dan ISLAM HADHARI akan dapat menyekat barat dan kuasa-kuasa besar dunia daripada menjajah dan menakluk KITA? Apakah hanya dengan menganut faham sekuler jak, mengakui Islam hanya sekadar agama yang berkait urusan nikah-kahwin, cerai dan mati itu boleh menjamin kita akan dianggap sebagai rakan oleh Amerika dan musuh-musuh Islam lalu mereka tidak akan mengapa-apakan kita? Dah nak nika, baruk ingat ngan islam...Dah nak mati, baruk ingat ngan islam..Ya ak ka?


"Sesungguhnya telah pun sesat golongan sebelum mereka dan menyesatkan pula ramai orang selain mereka dan sesatlah mereka dari jalan yang benar" (Surah Al-Mai'dah : 77).

berikut ialah laporan berita :

Los Angeles, Alta California - May 2, 2004 - (ACN) The release, by CBS News, of the photographs showing the heinous sexual abuse and torture of Iraqi POW's at the notorious Abu Ghraib prison has opened a Pandora's box for the Bush regime. Apparently, the suspended US commander of the prison where the worst abuses took place, Brigadier General Janis Karpinski, has refused to take the fall by herself and has implicated the CIA, Military Intelligence and private US government contractors in the torturing of POW's and in the raping of Iraqi women detainees as well.....



Sila layari : http://www.jameswickstrom.com/

Astagfirullah...Astaghfirullah...Astaghfirullah

Apa nama tok? Hehehe... Nayang gambar-gambar macam tok di blog?

Saya menyakini, ramai yang membuka weblog ini banyak secara kebetulan, jadi bagi saya tidak mengapa pelajari hakikat dan kebenaran walau melalui cara yang agak keterlaluan...gambar di atas sudah 'ditapis', cuma saya terfikir harus dipamerkan gambar di atas agar menunjukkan sikap kebiadapan bangsa yang mengaku bertamadun di dunia hari ini dengan keangkuhan mereka.
Maruah umat Islam,
tiada pembela,
keagungan Islam hanya didengari sekali-sekala,
diselangi dengan 'mengerepak' oleh 'pengkerepak' yang berucap di PWTC dengan merasmikan acara dan majlis rasmi.

Tiada kesungguhan, hanya ucapan belaka...Ramai yang akan mengeluh pada saya, lalu berkata, "pok, kita kalau hendak menegur pun kenalah berhikmah dan beradab, menjaga tatatertib...." saya setuju pada hal tersebut, ya nang mena, cuma iboh lupa realiti semasa ialah apa yang saya pamerkan dan apa yang lebih lebih teruk dari itu...!

Masih ramai, umat Islam yang berilmu kononnya, mantap aqidah katanya, suci dan bersih matlamat ujarnya, salim dan sahih manhaj omongnya....namun masih menyetujui SEKULER di negara sendiri dan menganggap menjatuhkan kuffar di negara luar yang menindas umat Islam dan berjihad menentangnya ialah kerja BID'AH. NANG SEMUALAH BID'AH. Leka kita gago mok nganok, bermusuhan sama islam dikpun, kita lupak bahawa musuh sebenar sedang menunggu kejatuhan kita.Adapun kerja-kerja menjatuhkan kezaliman, kefasiqkan dan kebathilan ialah satu kerja khawarij yang melawan sebuah pemerintahan yang sah menurut kitab mereka dan sunnah mereka pada omongan-omongan mereka...Bukan sekali orang menegur pasal gambar yang pernah saya pamerkan ini, katanya elok pamerkan gambar-gambar yang menutup aurat, saya setuju namun agaknya dia terlupa di Cyber Cafe yang dia sedang menaip itu ketika menulis kepada saya itu pun, gadis yang disebelahnya mungkin memakai skirt singkat menampakkan betis dan peha. Kita tidak suka kepada kejahatan tetapi kita tiada pula melakukan usaha untuk mengubahnya lalu gi mana sih?

Kita benci persatuan yang tiada akhlak dan tiada moral ketika bercakap tapi kita lupa yang kita juga seperti mereka yang mahu menegakkan Islam cumanya mereka bekerja siang dan malam tetapi kita hanya mengkritik pagi dan petang. Keja mok nganok jak...

0 ulasan: